حجت‌الاسلام جنگجو:

نقش برجسته امام رضا (ع) در توسعه معارف اسلامی

حجت‌الاسلام جنگجو رئیس اداره تبلیغات اسلامی نی ریز

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس، حجت‌الاسلام امیر جنگجو رئیس اداره تبلیغات اسلامی نی ریز نی ریز در این خصوص گفت: باید با مطالعه دقیق زندگی امام رضا(ع) راه وروش زندگی خود را یاد بگیریم واگر با اخلاص درب خانه این امام رئوف را بزنیم قطعاً جواب خواهیم گرفت،حتی اگر دشمن امام باشیم.

وی تصریح کرد: امام رضا (ع) نقش به سزایی در توسعه معارف اسلامی و تربیت شاگردان برجسته داشت. آن حضرت با انجام دادن و پی گیری کارهای پدر، پشتوانه علمی استواری برای پیش برد آرمان های فرهنگی خاندان رسالت بود.

حجت‌الاسلام جنگجو افزود: در تمام مدتی که امام موسی کاظم (ع) در زندان خلفای عباسی بود، امام رضا (ع) بودند که در غیاب پدر به رسیدگی امور می پرداخت. گرچه هنوز به مقام امامت نرسیده بودند، ولی کارهای امام را به نمایندگی از پدر انجام می دادند و نقش بسیار مهمی درنگهبانی از فرهنگ و فقه تشیّع و حفظ شاگردان و هدایت شیعیان داشتند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نی ریز بیان داشت: امام رضا (ع) با قبول ولایت عهدی اجباری هم چون امام حسن (ع) که صلح تحمیلی معاویه را پذیرفتند به مردم فهماندند که سیاستش از سیاست مأمون کاملاً جداست و در گفت وگو با مأمون درباره خلافت، با کمال صراحت به مأمون فرمود: «تو چکاره ای که خلافت را به من واگذاری؟ اگر خلافت را خدا به تو داده، تو نمی توانی آن را به دیگری واگذاری، و اگر خدا به تو نداده، چه حقّی داری که درباره آن تصمیم بگیری».

بیانات در مراسم شهادت امام رضا علیه السلام _ حسینیه موسی بن جعفر علیه السلام شهرستان نی ریز

۹۷/۸/۱۷